Fanatieke strijd bij AVN Scholierentriatlon

Vrijdagmiddag 24 mei 2019 vond de tweede editie van de AVN Scholierentriatlon plaats voor ruim 100 leerlingen van drie scholen uit de regio. Aan de start in het Jaap van der Krol Bad verschenen eerstejaars sportklassers van het Corlaer College (Nijkerk), tweedejaars scholieren van GSG Guido (Amersfoort) en vierde klas leerlingen van het Johannes Fontanus College (Barneveld).

Achtereenvolgens 8 baantjes zwemmen, 7,5 km fietsen en een ronde van 2,3 km hardlopen was voor de meeste deelnemers best een pittige opgave, ondanks de voorbereidende clinics. Na afloop waren de prijzen voor de snelste triatleten M/V per school voor Stann van Zuijlen en Jiske van Soeren (Corlaer), Berjan van Rijswijk en Jeanine Bos (Guido) en Joppe van Steeg en Linda van de Peut (JFC). Clinicbegeleider en triatlontrainer Mathijm Wassink was trots op het getoonde doorzettingsvermogen van de groep. Met dit leuke evenement hebben we jonge mensen laten beleven hoe mooi en uitdagend de triatlonsport is.

Nijkerk.nieuws.nl was er met de camera bij:

Klik hier voor de foto’s van Marie-Jeanne Sol van de AVN Scholierentriatlon 2019.